Workshop 2

På workshop 2 vil vi følge op på hvordan BB2MM er blevet brugt i undervisningen, diskuttere anvendelsesmuligheder og udfordringer. Derudover fokuserer vi i højere grad på den fælles faglige prøve, og hvordan forløbet har egnet sig til at blive brugt som FFFO.

Datoer for workshop 2

Workshop 2 bliver også afholdt to steder i landet:

Markedsplads

På dag 2 af workshoppen vil vi have en markedsplads til udveksling af ideer og erfaringer som I har gjort jer siden workshop 1. Derfor beder vi jer medbringe en forsøgopstilling til praktisk/undersøgende arbejde, lektionsplaner, billeder og/eller elevmaterialer.

Som angivet i vores mail, bedes hvert lærerteam udfylde denne formular for at give os et overblik over hvad I medbringer

Program for workshop 2

Programmet nedenfor er stadig midlertidigt, men start- og sluttidspunkt er fastlagt.

Dag 1:

  • 08:30-09:00 - Dørene er åbne + kaffe
  • 09:00-09:15 - Velkommen tilbage
  • 09:15-09:30 - BB2MM ved ASTRA
  • 09:30-10:15 - BB2MM: Historisk perspektiv og klassiske eksperimenter
  • 10:15-10:45 - Pause
  • 10:45-11:15 - Inspirationsoplæg
  • 11:15-11:45 - Undersøgende arbejde relateret til oplæg
  • 11:45-12:30 - Frokost
  • 12:30-13:00 - Didaktisk forskning og oplæg til gruppearbejde
  • 13:00-14:30 - Gruppearbejde: Oversæt ny forskning til undervisningsforløb
  • 14:30-15:00 - Pause
  • 15:00-15:15 - Præsentation af andre eksperimenter
  • 15:15-16:15 - Besøg ved eksperimenter
  • 16:15-16:30 - Afrunding

Dag 2:

  • 08:30-09:00 - Dørene er åbne + kaffe
  • 09:00-09:15 - Dagens program
  • 09:15-10:15 - Markedsplads
  • 10:15-10:45 - Pause
  • 10:45-11:15 - Inspirationsoplæg
  • 11:15-11:45 - Undersøgende arbejde relateret til oplæg
  • 11:45-12:30 - Frokost
  • 12:30-13:20 - Fra forsøg til undersøgende arbejde
  • 13:20-15:00 - Gruppearbejde: Videreudvikling af undervisningsforløb med fokus på undersøgelse
  • 14:15-14:45 - Pause
  • 15:00-15:20 - Evaluering
  • 15:20-15:50 - BB2MM: Alt det vi ikke ved
  • 15:50-16:00 - Opsamling og tak for denne gang
  •  
  •